Blogovi Postovi Blogeri Galerije Video
 

Dijeta i zdravlje

post objavio/la lilyallison prije 1 mjesec 4 dana na blogu Story of my life

Komentari na post

 

Jesti vise puta a pomalo jako je korisno. Islam i post propisuje i to govrim kao motivacija. Znaci problem je da me jedes nikako i nikad i da ne unosis hranjivo. Dovoljno je da ti hrana da snage ali jedi raznovrsno. I ja bi trebala koji kg smrsati al nikako i nemam volje da se malo zrtvujem tj. Smamjim kasiku. Prejedanjem dolaze bolesti i znam al kao sto rekoh nemam volje al morat cu je pronaci.

Objavio/la nikobitan18 prije 1 mjesec 4 dana #

što se tiče ishrane, poduži, ali iznimno koncizan tekst koji se tiče prehrane: https://michaelpollan.com/articles-archive/unhappy-meals/

vjerovatno nešto najbolje što sam pročitao po pitanju hrane uopšte.

malo generalniji tekst koji konkretnije zadire u problematiku prehrane i načina treninga: http://liamrosen.com/fitness.html

bilo bi zaista dobro pročitati pomenuta 2 teksta, meni je itekako pomoglo ne samo po pitanju prehrane, već i po pitanju out-of-the-box razmišljanja, te kako biram i pripremam namirnice.

fizička aktivnost je broj 1 pored prehrane, jer naposlijetku sve se svodi koliko je kalorija uneseno i koliko je potrošeno. ako se više kalorija unese nego što se potroši, težina raste... i obrnuto.

primjetio sam da izbacuješ ugljikohidrate. nije baš preporučljivo sve UH izbaciti, no svakako treba izbjegavati slatkiše, gazirana pića i kojekakve sokove iz prodavnica. ujedno nije ni dobro izgladnjivati se, čovjek treba slušati organizam i jesti kada je gladan, umjereno.

pitanje za milion dolara je - šta jesti (ili ne jesti)? u prvom tekstu je vrlo dobro rečeno - treba sve izbjegavati što pranana ili pradedo ne bi smatrali hranom. drugim riječima, ne bazirati svoju ishranu na procesiranoj hrani (tipa pašteta i sl.), već na namirnicama koje su minimalno procesirane, bez štetnih aditiva i konzervansa. imamo sreće što u BiHimamo izbora na pretek po pitanju organski uzgojene hrane od lokalnih proizvođača i dijelom dobavljača, samo treba znati gdje tražiti.

grubi primjer balansirane prehrane:

- izvor proteina: nemasni komad mesa poput piletine, puretine, teletine, junetine (u debatu po pitanju svinjskog mesa ne bih ulazio, no lično izbjegavam jer mi nimalo ne odgovara u bilo kojem obliku), mliječni proizvodi poput mladog sira, kiselog mlijeka/jogurta...
- izvor UH: smeđa riža (nije glazirana, iznimno bitno, pomenuto je u prvom tekstu, a i svakako možeš progooglati razliku između bijele i smeđe), couscous (kuskus), batat (slatki krompir), integralna tjestenina, integralno pecivo generalno...
- masti: izbjegavati suncokretovo ulje i transmasnoće (istražiti LDL i HDL holesterol, ima poprilično ako te interesuje), uzeti u obzir između obroka laneno ulje, ili riblje ulje (poteško je naći OK riblje ulje jer morska riba je kontaminirana živom) kao glavne izvore omega-3 masnih kiselina
- ne smijemo zaboraviti ni povrće kao izvor vlakana i dijelom UH, zavisi ko šta voli

naravno, ništa od pomenutog ne treba dogmatično slijediti. najoptimalnije je slušati svoje tijelo i informisati se (čar današnjeg, modernog doba, sve je na udaljenosti od 2 klika), te na osnovu toga zaključiti šta želimo, a šta ne. ugrubo sam opisao određene koncepte po pitanju prehrane, postoji mogućnost da nisam dovoljno koncizno uspio prenijeti ono što sam zaista htio, no nadam se da ćeš naći barem dio odgovora na pitanje ili da si saznala nešto novo.

Objavio/la eryri prije 1 mjesec 3 dana #

Upišite komentar:

Vaš username:

Upišite komentar:

Unesite šifru sa slike lijevo: