Blogovi Postovi Blogeri Galerije Video
 

Jos 110 godina

post objavio/la jasanstav prije 5 dana 20 sati na blogu Pozor: Jasan stav!

Komentari na post

 

Sta se to u posljednje vrijeme desava sa tobom dragi moj @jasanstav?
Cemu toliki pesimizam i gotovo otvorene frustracije?
Sta imas za cilj kad ovako brutalno manipulises nekim uvrnutim brojevima?
Vidim da volis da se igras statistikama pa evo da ti onda i ja ponudim neke svoje statistike.
Adolf Hitler je od 1940-1945 napravio 4 kilometra autoputa, sto je 800 metara godisnje a to je visestruko manje od 3739 metara. Pitanje je sada da li treba slijediti Hitlerov model, dobro zapoceti pa lose zavrsiti ili je mozda ipak bolje lose poceti pa dobro zavrsiti?

Bosna i Hercegovina je za manje od tri godine napravila jedan od najsavremenijih tunela 1. Mart u duzini obje cijevi od oko 6 kilometara. Sto znaci da je godisnje pravila 2 kilometra najmodernijeg tunela. Statisticki gledano, za 110 godina BiH ce napraviti 220 kilometara najmodernijeg tunela.

Tvoja statistika govori da cemo imati izgradjen autoput za 110 godina, a moja statistika govori da cemo za 110 godina imati ne autoput, vec cemo i savremenim modernim tunelom biti povezani od Save do mora.

Ko je od nas dvojice vise u pravu, ili obojica pretjerujemo i manipulisemo izvodeci neke statistike koje onda stavljamo u nerealne okolnosti?

A bas nam je shvatanje tih realnih okolnosti najpotrebnije da bi krenuli naprijed ili otklonuli krivce koji taj napredak koce.

Ovo sto ti pises mora da je neko veliko nezadovoljstvo ili frustracija koja je kulminirala, jer ne vjerujem da svjesno manipulises protiv vlastite drzave, mislim da nisi takva osoba. A i siguran sam da ni sam ne vjerujes vlastitim statistkama po kojima potrebno 110 godina za autoput.

Pitam se onda, cemu sve ovo, sta je cilj, zasto ti sve ovo treba?

Objavio/la katran prije 5 dana 17 sati #

Dragi katrane,

nisam ni vise ni manje frustriran nego ranije.

Mislim da smo se zabavili ne tako bitnim pitanjima koji su nam ocito vazniji nego da rjesavamo probleme koji se ticu svih nas.
Neke meni bitne teme sam objavio ovih dana.
Kod nas se npr. danas na sergiji skupljao novac za porodicu sa petero djece, cetvero bolesnih. Uz bolest dvoje djece je nesposobno.
Bilo bi fino, kad bi se drzava pobrinula o njima a ne narod.

Tunel Vijenac se gradio od novembra 2009. do augusta 2014. godine ... to je ipak skoro 5 a ne 3 godine.

Nemam ja neki odredeni cilj ... samo razmisljam o nekim stvarima.

Objavio/la jasanstav prije 5 dana 17 sati #

110 godina je malo za BiH da postane država u kojoj će se moć normalno živit. I to ne samo zbog autoputa, nego i svega ostalog.

Objavio/la Tvornicar prije 5 dana 15 sati #

Dobro, sad cemo sa autoputa na bolesnu djecu, ali uvijek neke teske, depresivne i emotivne teme gdje uvijek nadjemo neki pojedinacan slucaj da bi ga generalizovali i preslikali na cijelo drustvo i drzavu.

Hajmo dakle pretpostaviti da je Bosna i Hercegovina preko noci postala uredjena drzava kao Njemacka.
Onda ja iznesem podatak da se pocetkom ove godine 11 000 djece vodi kao nestalo u Njemackoj. Dobro se procitalo, jedanaest hiljada nestale djece! Oteta, kidnapovana, silovana, nema 11 000 djece niti Njemacka zna gdje su.
Onda kazem, da se zimus 500 osoba smrzlo na Njemackim ulicama. Zatim je sljedecih 1000 osoba umrlo u samoci a da niko i ne zna da su umrli. otkriveni u stanju raspadanja. Mogu navesti da je i oko 500 osoba ubijeno u Njemackoj, pistoljima, explozivom, nozevima, cekicima, sjekirama, krampama..
Na njemackim ulicama je visestruko veci broj prosjaka nego na bosanskim ulicama, i 900 000 njemackih beskucnika sigurno nije broj za pohvaliti se. Hej, gotovo milion beskucnika Njemacka ima!
Kriminal. prostitucija, droga, mogao bih navoditi podatke do sutra i onome ko cita ogaditi Njemacku za sva vremena.
Naravno da Njemacka ima i dosta pozitivnih stvari i sveukupno gledajuci to je u danasnje vrijeme jedna moderna i napredna drzava. Do nas na sta zelimo da ukazemo i kakvu atmosferu zelimo da napravimo kod onih koji citaju.

Tako postoje ljudi koji samo negativnosti vide i samo te negativnosti prezentuju stvarajuci opci utisak sveukupnog loseg i pogubnog stanja. Namjerno se stvara losiji ambijent nego sto to jest. Stvaranje stanja apatije, bespomocnosti, totalnog nereda, destruktivnosti.. nije u korist ove drzave i njenih stanovnika, i takvi ljudi nisu dobronamjerni ni prema ovoj drzavi ni prema njenim stanovnicima, mada se takvim prezentuju.

Hvala Bogu da postoje ljudi koji imaju i koji mogu da pomognu i bolesnima i ugrozenima. Koliko je danas u cijeloj Bosni i Hercegovini bilo sergija, koliko je humanih djela ucinjeno. Koliko svakog petka u godini bude tih i takvih humanih djela. Hajde @jasanstav izvadi statistiku koliko je petaka i koliko sergija bilo od 1995 do danas, isto kao sto si izvadio statistiku za autoput.
Mozda ti se onda ukaze koliko je ovaj narod dobar i human. Mozda ti taj podatak otvori neke svjetlije i pozitivnije perspektive i na ovaj narod i na ovu drzavu. A primjera humanosti i dobrote naseg naroda je bezbroj.

Ne znam otkud ti podatak da se tunel pravio 5 godina kad se pravio 3 godine. Nemoj se pozivati na Wikipediju na njemackom jeziku jer ces pogrijesiti, a pretpostavljam da si se pozvao posto o tom tunelu govoris kao prepisano sa te stranice.
Uostalom, nije ni bitno koliko se pravio za primjer kojim sam se posluzio. Recimo da se pravio 10 godina. Za 110 godina onda bi imali 66 kilometara savremenog tunela sto bi nas svrstalo u vodece drzave u regiji po kilometrima savremenih tunela :-)

Objavio/la katran prije 5 dana 15 sati #

ja bih o autocestama, da ti pokušam razjasniti problem s inženjersko-projektantske strane (već sam o tome pisala kod sebe prije nekoliko godina, ako treba potražit ću).

Dakle, prvi zadatak je pronalaženje trase kojom će se omogućiti zaobilaženje velikih i većih naselja i gradova i njihovih centara, a da se istovremeno omogući cestovni pristup čim većem broju naselja. Trasu je donekle lako odrediti na osnovnoj karti, ali kad se taj prijedlog trase stavi u prostor, tada se vidi da prijedlog u startu mora imati korekcije s obzirom na planine i rijeke, gradove, sela, mezarja.... To je znači korekcija trase broj 1.

Druga korekcija trase dešava se u trenutku kad se određuje broj ulaza/izlaza, odnosno broj gradova i/ili naselja koji će biti povezani s pojedinim ulazom/izlazom.

Treća korekcija trase dešava se kad se krenu rješavat imovinsko-pravni odnosi. Rješavanje imovinsko-pravnih odnosa je vrlo težak proces, jer gotovo da nema naselja i/ili grada koji ima sređene zemljišne knjige - na gotovo svim katastarskim česticama, a naročito onima kojima bi prolazila odabrana trase, postoji više nego jedan vlasnik. Da bi se dobila dozvola prolaska trase pojedinom česticom, potrebno je napraviti projekt služnosti. Projekt kao takav nije problem, problem dolazi kad se treba odlučiti ko će biti korisnik tako dobivene naknade - koji od vlasnika? zašto on, zašto ne ona? Ako se država odluči otkupiti zemljište, od koga će otkupiti? od vlasnika kojeg dijela pojedine čestice? Ovo je samo početak problema rješavanja imovinsko-pravnih odnosa. Jer, sjetit ćeš se, u Jugoslaviji se, prilikom gradnje infrastrukture od državnog interesa, koridor jednostavno proglašavao državnim. Pokušaj tako nešto danas napravit, izbit će rat dok si kazao keks.

Da bi se trasa mogla konačno potvrditi, potrebno je prethodno usaglasiti koridore u urbanističkim planovima, kako pojedinih gradova, tako i kantona, Federacije, i na koncu same države.

Za svaku od ovih faza potrebno je vrijeme.

Nakon utvrđene trase, kreće projektiranje: geomehanički projekt, građevinsko-arhitektonski projekt, elektroprojekt, strojarski projekt, geodetski projekt, projekt vododovne i kanalizacijske mreže, projekt telekomunikacije, projekt zaštite okoliša, projekt služnosti, itd. Istovremeno, potrebno je dobiti lokacijsku dozvolu i zatražiti posebne uvjete gradnje od svih institucija.

Svaki od projekata treba, po završetku, biti prihvaćen od nadležnih institucija da bi se mogla dobiti građevinska dozvola.

Tek tada sljedi najteži dio - gradnja.

Da bi se pojedina dionica izgradila potrebno je sljedeće: raspisati natječaj, odabrati najboljeg ponuđača, organizirati gradilište, organizirati svu potrebnu infrastrukturu kako za samo gradilište, tako i za gradove i naselja koji se nalaze u svakoj pojedinoj dionici.

Za svaku dionicu potrebno je osigurati da se život koliko-toliko normalno odvija, osiguravajući odvijanje prometa na postojećim prometnicama, izgraditi paralelnu mrežu prometnica po kojima će se kretati građevinska mehanizacija uključena u gradnju dionice. Istovremeno, osigurati smještaj i svu potrebnu infrastrukturu za radnike (i možda i njihove obitelji) na pojedinoj dionici.

Za sve navedeno potrebno je vrijeme. Nijedna od navedenih faza izrade projekta i izgradnje ne može trajati kratko. Iz navedenih razloga.

Izgradnja tunela o kojem govoriš, kažeš trajala je predugo. OK. Meni se čini da je izgradnja tunela bila čak i brza - jer, izgrađeni su puni profili za oba smjera. Izgrađeni su vrlo kvalitetno, opremljeni kvalitetno. Kao projektant, mislim da brže nije moglo.

Navodiš Njemačku kao primjer. OK. Može i bilo koja druga država. U odnosu na naše države, svaka evropska država ima bitno stariji sustav koji kao takav funkcionira mnogo mnogo duže nego što mi kao samostalne države postojimo. I jednostavno ne vidim mjesta za komparaciju.

Objavio/la graciasalavida prije 5 dana 14 sati #

Tvornicar

Autoput ce potrajati toliko ... a sve ostalo mozda jos duze.

Katrane

1. Pitao si me za frustraciju i odabir tema ... zato spominjem druge primjere.
2. Slazem se s tobom ... ha 3, ha 5 godina ... obe varijante su jako brze. I dobar je to primjer da se moze kad se hoce. I odlican je argumenat protiv moje tvrdnje u postu. Ipak mislim da ih treba biti vise i cesce.
3. Tesko te mogu pratiti u tim tvojim teorijama. Nekad imam dojam kao da komplikujes da bi skrenuo paznju sa teme. Ili okreces stvari da bi me zbunio.
Ako zelis reci da i u zapadnim zemljama ima problema, onda si i tu u pravu ... slazem se. Ali postoji ipak razlika. U Njemackoj odabere svako sam da li zeli ziviti na ulici, da li zeli biti nezapslen ili zeli biti sam. Niko ne utice u BiH na zdravlje i zato ne moze izbjeci npr. rak koze. To je mala ali bitna razlika.
4. Mislim da nisam toliko pesimistican kao sto mislis. Mislim da nasa zemlja ima velike mogucnosti ali da ih ne koristimo. U politickim diskusijama trebali bi pricati o zdravstvu, infrastukturi, nezaposlensti omladine ... o konkretnim akcijama ... a ne o tome ko je Bosnjak a ko nije

Objavio/la jasanstav prije 4 dana 21 sat #

Gracia

Hvala ti na ovom komentaru.
Sasvim je jasno da oko toga ima puno posla.
Mene smeta sto se o tim meni bitnim predmetima premalo cuje u predizbornim diskusijama. Vodimo rasprave o manje bitnim nacionalnim pitanjima.
Njemacku sam spominjao samo zbog nacionalizma. Ali se naravno ne mozemo porediti s njima.
Mislim da neciji licni interesi i nesposobnost odgovornih ljudi ometaju brzu izgradnju.
Mogao sam i bilo koji drugi projekat navesti kao primjer ... npr. zicaru na Trebevicu. Koliko nam je trbalo da je izgradimo? Jesu li tu bila imovinska potanja problem? Jesu li bila financijska sredstva problem?
Kanadanin je htio platit izgradnju. Ali se nismo mogi dogovoriti oko najprostijih stvari. Na kraju smo ga molili da povuce veto. Jel to bilo potrebno? Danas stranci placaju voznju triput skuplje od nas mada nam je je stranac poklonio zicaru.
I ja kazem da je veliki brezobrzluk sto ti placas voznju puno skuplje od mene.

Postoje dvije vrste ljudi ... jedni traze mogucnost a drugi izgovor. Nasa politicka elita od smrti rah. Alije trazi izgovore. To mladi i perspektivni ljudi osjete ... i zato napustaju drzavu.

Objavio/la jasanstav prije 4 dana 21 sat #

Pa gradili bi oni, ali ne daju komunjare. :D

Objavio/la tramvajsexualac prije 4 dana 20 sati #

Zahvaljujem @graciasalavida na ovom malom elaboratu iz kojeg mozemo vidjeti koje sve teskoce treba savladati pri izgradnji autoputeva, i pri tome treba nadodati da i kada sve ove teskoce budu savladane onda predstoje one poteskoce politicke prirode koje cesto budu nesavladive. Ove podatke kao da vecina nasih gradjana ne poznaje vec proizvodnjo krivicu svaljuju na politicke protivnike optuzujuci ih za nesto sto nisu krivi.

Tako i nas @jasanstav u predizborno vrijeme otvoreno optuzuje SDA i njenog lidera za sve moguce i nemoguce probleme koja ima ova drzava, agitujuci i pozivajuci da se glasa protiv SDA. Ne kaze za koga da se glasa, jer to ocito nije ni bitno, jedino bitno da se glasa protiv SDA. Takvim svojim djelovanjem neodoljivo podsjeca na Radoncicev "Avaz" i obicne populisticke propagandne pamflete gdje se ne ulazi u srz problema i moguci nacin rjesavanja problema, vec se jednostavno optuzuje a zauzvrat se nista ne nudi.

Da je htio @jasanstav je jednostavno mogao saznati da zadnjih desetak godina najmanje ingerencije u izgradnji autocesta ima SDA i da su tu oblast to vrijeme pokrivali SDP i SBB. Dakle, ako je nezadovoljan tempom izgradnje putne infrastrukture @jasanstav bi trebao da kritikuje SDP i SBB ili bar da konkretno kaze cime je to SDA kocila bilo kakvu izgradnju autoputeva. Pri tome bi trebao da zna, da prijedlog SDA zakona o akcizama, cija sredstva se direktno slijevaju u izgradnju autocesta i koji je ujedno i uslov za dobijanje vec odobrenih medjunarodnih kredita za izgradnju autoputeva, kocili su dugo vremena upravo ta ista SDP i SBB. Kao da nista od toga nas @jasanstav ne zna, vec se on vozio negdje oko Doboja, Banja Luke, nije bio zadovoljan i jednostavno za svoje nezadovoljstvo optuzi Bakira Izetbegovica, cak se ne sjetivsi da se u tom momentu nalazio u RS-u i da Bakir pogotovo u tom dijelu Bosne i Hercegovine nema nikakve ingerencije u izgradnji autoputeva. Nije se @jasanstav ni na tren sjetio Dodika, i mozda malo razmislio da eventualno njega optuzi za svoje nezadovoljstvo. Cini se da mu je dosta komotnije optuziti SDA i Bakira Izetbegovica i za Dodikove eventualne pogreske i losu politiku.

Postovani moj @jasanstav. Ne zelim nikoga zbuniti, niti zelim da bilo sta komplikujem, jedino sto zelim je da uspostavimo dijagnozu bilo kojeg problema o kojem pricamo. Da otkrijemo vjerne uzroke i posljedice, i da ponudimo odgovarajuca rjesenja. Ako ti sugeriras da pazimo za koga cemo glasati, ako iznosis porazne statistike o sporosti igradnje autoputa za koji nam treba jos 110 godina, ako gotovo tvrdis da ce se taj tempo drasticno ubrzati ako ne glasamo za SDA, ja se jednostavno pitam gdje je tu elementarna logika. Pitam se na koji nacin SDA koci izgradnju tog dijela autoputa kojim si se vozio, i na osnovu cega ce Dodik i Vlada RS-a drasticno ubrzati igradnju. Isto pitanje se odnosi i za Covica, da li ce Covic promjeniti svoje stavove a trasi autoputa ako biramo nekoga drugog? Na kraju krajeva, kako ce to SDP i SBB ubrzati gradnju sve da nikako i ne postoji SDA? Reci mi, sta je konkretno problem s SDA i izgradnjom autoputa?

Ista je stvar kad mi u svom komentaru govoris da treba pricati o konkretnim akcijama a ne o tome ko je Bosnjak a ko nije.

Pa evo, pitam te, ko to govori o tome ko je Bosnjak a ko ne?
Da li SDA? Mislim da je bas za SDA to potpuno jasna stvar ali da se drugi vrlo tesko mire s tim.
Upravo ti drugi ne nude nikave konkretne akcije vec ih cesto osporavaju i sva im se demagogija i politicka platforma svodi na to- ko je Bosnjak a ko ne.

Sjeti se popisa stanovnistva i masovne politicke i propagandne masinerije kako smo mi sve drugo osim Bosnjaci. I na ovom blogger-u se vodila obimna diskusija o tome. SDP je zagovarao da smo mi Bosanci i Hercegovci, pa onda da smo Bosanci, mogli smo biti i Muslimani ili muslimani, dobri Bosnjani, Jugosloveni, marsovci.. Bilo sta, samo da ne budemo Bosnjaci.
Onda, kada ja ili bilo ko drugi odgovori da je Bosnjak, tada mi se prepisuje nacionalizam, kao ja zelim da dominiram i to neko bosnjastvo stavljam u prvi plan, ili kao ti sada sto radis-uhvatimo se konkretnih akcija a ne toga ko je Bosnjak a ko nije, kao to nije vazno..
Vazno je to, vrlo vazno, i za opstanak i za prosperitet.
A ja, i svi ostali kao ja, nismo nikoga ni napadali niti sebe isticali, jednostavno smo se branili od napada.
I koga bi onda ti trebao da optuzis, one koji negiraju bosnjastvo ili one koji ga brane. Sve mi cini da polahko prelazis u ovu prvu grupu koja negira bosnjastvo, svojim pisanjem i stavovima polahko se da naslutiti da ce na kraju upravo to bosnjašstvo biti glavni problem svih nasih problema.

I ne samo Popis stanovnista, bezbroj je primjera gdje su upravo stranke SDP i NS potencirale ta i slicna nacionalna pitanja, a kao sto rekoh, njihova osnovna politicka agenda kao da se sastoji samo u tome, razbošnjašit Bosnjake i odmah ce nam poteci med i mlijeko. Gradicemo autoputeve, zdravstvo ce cvjetati a Dodik i Covic ce odustati od svakih secesija i postace male umiljate mace. SDP i NS nisu gotovo nikako ni zastupljeni na prostoru RS, da li te stranke taj prostor smatraju tudjim ili sta? Zasto bi recimo neko iz Srebrenice glasao za NS kad te stranke tamo uopce nema?

Znamo da Dodig a i Covic negiraju bosanski jezik, ali i SDP i NS ga negiraju insistiranjem da se ne zove bosanski vec B/H/S jezik.
NS zeli da se iz knjiga, zvanicnih obracanja, novina, medija.. izbaci rijec agresija. Zele dakle da promjene i sam karakter rata.

Postoje inicijative da se promjeni natpis na Vijecnici, inicijative da se promjeni naziv skole, da se ukine vjeronauka, promjene imena ulica, zastava s ljiljanima se proglasava ratnom zastavom.

Sef SDP na predizbornim skupovima prica o bradama i kratkim hlacama a sef NS o ljepotama bivse drzave.

Nikada nijedna visoka delegacija SDP-a ili NS-e nije posjetila sehitluke palih boraca i odala pocast, nikada nisu obisli mjesta velikih bitaka i pobjeda nasih heroja, nikada ne spomenu ARBiH i njenu casnu borbu, ali zato obavezno posjete Kucu cvijeca i pocast odaju Titu. Posjete Bitke na Neretvi, Igmanske marseve, sutjeske..

I sva im se politika sastoji u tome da izjednace borce ARBiH, HVO-a i RS-a, da izjednace Aliju, Milosevica i Tuđmana, da izjednace Bakira, Dodika i Covica, na kraju ce pokusati da izjednace Dudakovica, Mladica i Praljka.

Ima li ijedan konkretan akcioni plan SDP-a ili NS koji predlazes a da me moze privuci, osim ovih silnih ideoloskih patki i politike razbosnjavanja.

I sta nam preostaje nego, braniti se, kao i uvijek. Ovaj put, braniti se od lazi, zlonamjernih konstrukcija, obmana i zlonamjernih ljudi.

Ovo sto govoris za zicaru kao da se da naslutiti da si i ti nagrizen nekim virusom nize vrijednosti, znas onaj poznati bosanski kompleks gdje smo mi kao merhametli, dobri domacini, ponizni prema strancima a vlastitih ljudi nam nije nimalo zao.
Stranci bi zicaru trebali placati bar peteroduplo skuplje nego mi, ako moze i deset puta im povecati cijenu. I ne samo zicaru, vec sve ono sto im se moze naplatiti, isto kao i oni sto rade u svojim zemljama, gdje Hrvati samo sto zrak jos nisu poceli da naplacuju, a tako isto rade i Nijemci ili Svicarci.
Zivimo u vrijeme trzisne ekonomije i tu nema mjesta emocijama i ostalim glupostima.
Perspektiva Bosne i Hercegovine jeste turizam.
@jasanstav bi htio dobre puteve, zdravstvo, a zao mu, misli da je bezobrazluk, strancima naplatiti zicaru.
Pa kako to kontas naprijed jarane, ako neces naplacivati ono sto imas :-)

Objavio/la katran prije 4 dana 7 sati #

Dragi Katrane,

odgovorit' cu ti u novom postu

Objavio/la jasanstav prije 2 dana 14 sati #

Upišite komentar:

Komentarisanje ovog posta je dozvoljeno samo registrovanim korisnicima servisa Blogger.ba.